.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به مناسبت سالگرد شهادت شهید ذوالفقاری
یادنامه سردار بابلسر

شمال نیوز: چهارم دی ماه مصادف با سالروز شهادت یکی از پرافتخاترین سرداران خطه شمال است. دراین روز، سردار عیسی ذوالفقاری فرمانده دژبان کل سپاه پاسداران برای همیشه پرواز کرد و همنشین فرشتگان آسمانی شد.

به مناسبت سالگرد این شهید سرافراز، «تابناک» مختصری از زندگینامه وی را به معرض دید خوانندگان می گذارد تا با این اسطوره  ایثار وفداکاری بیشتر آشنا شوید:

شهيد عيسي ذوالفقاري در سال 1336 در خانواده‌اي مذهبي در روستاي باقر‌تنگه شهرستان بابلسر چشم به جهان گشود.

دوران كودكي را با رنج و مشقت سپري نمود و در دوران تحصيلي با مشكلات زيادي مواجه بود.
از شهريور 1355 به مدت چهار ماه دوره‌ي آموزشي خدمت نظام وظيفه را در جلديان (آذربايجان غربي) و سپس حدود شش ماه در گارد جنگل بندرانزلي و مدت 14 ماه پايان خدمتش را در پادگان مرزن آباد چالوس گذراند.

در دوران خدمت سربازي سعي مي‌كرد كه ديگر سربازان را به اسلام و نماز دعوت نمايد. در گارد جنگل بندر انزلي اتاق كوچكي را به عنوان نمازخانه انتخاب نمود و با خريد مُهر و چند كتاب مذهبي ديگران با به مطالعه و مباحثه درباره‌ي مسائل ديني دعوت مي‌كرد.

پس از پايان خدمت سربازي به بابلسر برگشت و در مهر ماه سال 1359 ازدواج نمود. در تظاهرات عليه رژيم منحوس پهلوي فعاليت گسترده‌ي داشت. ايشان از عناصر اصلي خلع‌ سلاح ژاندارمري بود. بعد از انقلاب پس از مدت كوتاهي همكاري با ژاندارمري در واحد عمليات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان بابلسر انجام وظيفه نمود.

شهيد ذوالفقاري براي خدمت به افراد مستضعف، فقير و كم‌درآمد صندوق قرض‌الحسنه‌ي حضرت ولي‌عصر (عج) را در روستاي باقرتنگه تأسيس نمود كه تاكنون منشأ خدمات بسياري بوده است.
اولين بار در سال 1359 قبل از شروع جنگ به كردستان اعزام شد و در آن جا از ناحيه‌ي پا زخمي شد.

در سال 1361 با اوج گرفتن ترور شخصيت‌ها توسط منافقين ايشان به عنوان مسئول يگان حفاظت شخصيت‌ها در سطح شهرستان بابلسر معرفي شد و در اين مدت در حالي كه مسئوليت اين يگان را به عهده داشت سه بار به جبهه‌ي غرب اعزام شد و در عمليات بيت‌المقدس هم حضور داشت و براي بار دوم مجروح شد.

در دفعاتي كه ايشان به جبهه اعزام مي‌شد مسئوليت‌هايي را بر عهده داشت كه مسئولين و فرماندهان ارشد جنگ با ديدن مديريت، توان‌مندي و روحيات رزمي او تصميم گرفتند مسئوليتي بالاتر به او بسپارند. آن روزها مناطق پنج گانه‌ي سپاه تشكيل شده بود و هر منطقه 4 الي 6 استان را تحت پوشش خود قرار مي‌داد. در مرداد ماه سال 1364 مسئول دفتر فرماندهي منطقه‌ي سه سپاه پاسداران به او محول شد.
در بهمن ماه سال 1364 فرماندهي دژباني سپاه جنوب (كربلا) منصوب شد.

دژباني جنوب، از جبهه‌هاي مياني يعني از چنگوله تا دهانه‌ي فاو (رأس‌البيشه) را تحت كنترل داشت. مسئوليت اين دژباني، بيش‌تر كارهاي حفاظتي و امنيتي بود كه با تقسيم منطقه به سه بخش منطقه‌ي قرمز، منطقه‌ي زرد و منطقه‌ي سفيد، حائلي بين رزمندگان و مردم غيرنظامي ايجاد مي‌كرد و در غالب پاسگاه‌هاي ثابت و سيار گشت‌هاي سيار، حمل اسرا و استتار و اختفا در مناطق عملياتي و جلوگيري از ورود افراد نظامي به مناطقه غيرنظامي و بالعكس و ممانعت از نفوذ جاسوسان و ستون پنجم به مناطق جنگي و رزمي را بر عهده داشت.

در آذر ماه سال 1365 با حفظ سمت فرماندهي دژباني جنوب به مسئول واحد دژباني سپاه يكم منصوب شد.

سرانجام در چهارم دي ماه سال 1365 در عمليات كربلاي 4 به درجه‌ي رفيع شهادت نائل گردید.از وی، سه فرزند پسر به نام های رزاق، یاسر و حمزه به یادگار مانده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمد طیب 13 دي 1392
رحمت خدا و ملائکه الهی بر شهید ذوالفقاری و سایر شهدا طریق الهی
نجف 13 دي 1392
خط سرخ شهادت خط آل محمد ص و علی ع است. (امام خمینی ره)
حاج محمد پ 13 دي 1392
روحش شاد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.